^mY sToRy^

Being somebody means to be yourself::Life is much more complicated than that but I try hard to fulfill my own destiny::In the end, whatever happens "Life must go on"

Saturday, April 18, 2009

~Top 4: OIAM3~

Hye all....Kembali bersama Ee dlm rancangan 'Review It'....Muahahah....

Mesti those yang tertunggu2 komen aku psl OIAM for the past few weeks pelik, apasal aku tak update apa2...Jawapan nye, sbb internet connection kt umah aku down and tak leh surf internet, and mimpi la nk update blog ni kat ofis, sbb tak leh nk log in pun...So, dat's why la no update on the OIAM...Takpe, aku dah dtg balik...so ni komen aku psl this week nyer Top 4..


Seperti aku duga dari awal dulu, Amylea tak akan berpeluang ke Final OIAM..Entah la, instinct aku kuat mengatakan, dia tak kan lepas simply because, her fan base tak kuat sgt.Ni sama kes dgn Siti Sarah dulu, somehow, aku still nmpk si Amylea ni arrogant sket bile on stage..Ayat mudah aku, dia 'tak-mesra-rakyat' facial expression...Aku pernah gak terserempak dgn Amylea ni, mmg betul la sblm ni org ckp die nmpk arrogant..maybe die tak leh shake it off....kepada peminat2 Amylea, ini cuma la pandangan aku semata2..Tapi apa pun, 'the tribe has spoken' and Amylea just made it to Top 5 sahaja....I never doubt her talent in this industry, but I just can't see her winning this kind of competition. Akademi Fantasia pun dia tak bole menang(provided that aura Mawi memang kuat)...apa pun, aku sgt suka sbnrnya lagu 'Akan Tiba' composed by her..all the best Amylea..Tapi aku macam nak tergelak jugak tgk muka dia bila diumumkan die terkeluar...muka dia mcm 'why me?why not aweera?why not nine?..it's the end of the world for me'...hihihi.... all the best amylea.....


Let's get back to business. This week, dieorg disuruh perform konon nya mcm dieorg buat konsert..menarik gak theme tu sbb aku rasa in a way it prepare them what's coming in the future(if not big, in a small way)...So, here goes my review:


Nine-Keroncong Untuk Ana

Vokal: Good start note, and vocal control dia semakin bagus, just a bit out of pitch bile masuk part reggae tu sket

Persembahan: First and foremost, perlu ke penyanyi latar berdiri depan bawak lilin?huhuh..so lame~ aku suka arrangement lagu ni, maybe sbb lagu M Nasir ni mmg aku minat, tapi sadly performance die tak de climax..mendatar je...



Tomok-Tribute to Alleycats

Vokal: ada certain part tak dgr apa die nyanyi, ada certain part just plain shouting, tapi die ada variety dlm vokal die biler die tukar2 lagu..bagi aku, tone suara dia biasa2 je,tapi die cover dgn showmanship dia

Persembahan: arrangement of songs aku suka sbb ada variety of emotion through different songs and concept tu menarik sbb pilih lagu2 dari 1 artis..tapi sadly, cara die wow the crowd sama je every week..mcm tu je la..lompat2 keluarkan suara2 serak..boring~~ bole tak fikir kan cara lain..when i think about it, Tomok ni hebat biler bawak lagu rancak je..lagu slow terus hilang mood..tak kan nak jadi penyanyi one genre je kot Tomok?



Esther-One Night Only/Semua Jadi Satu/Keeps Getting Better


Vokal: somehow aku dgr tempo die agak lari sket biler nyanyi lagu first especially part upbeat, vocally dia ni tak de problem, pandai control, breathing technique dia bagus and stamina tinggi wooo~~ *clap..clap*

Persembahan : drama..drama..i dun think sofa tu necessary sgt..and what with the 'baring-baring' moment before tukar 2nd song? nak tergelak besar aku bila ingat balik..huhuhu..sbb tu aku ckp dari dulu lagi, style die ni masih agak 'clubbish' sket sbb selalu over the top sket..tapi aku suka interaction die dgn audiences and the judges and this time around aku tak marah dia sebab die kekalkan semua melodi lagu2 asal tu..terima kasih sebab sudah insaf ye Esther~~



Aweera- Tak Ada Logika/Emansipasi


Vokal: tak dinafikan suara rock dia mantap, aku suka vokal dia untuk lagu kedua sbb tak terlalu mencuba untuk rock mcm die selalu buat, subtle mcm tu je

Persembahan: for the first time ever, aku SUKA dia nyanyi kali ni..aku rasa sgt menarik muzik and arrangment lagu Agnes tu dia bawak versi rock..fuh.. *clap..clap* tapi bila die suruh semua penonton nyanyi dgn dia untuk 2nd song, aku dah tak suka dah..lagu sapa tu?sorry, tapi seriously lagu 2nd tu bukan la lagu arus perdana sgt..kat situ performance wise dia salah..kalo nak org nyanyi sama, pilih la lagu yang familiar di dgr...



As for now, aku tak peduli siapa yang keluar next week tapi aku memang sgt berharap Esther dapat sampai ke Final 2..sapa lawan dia, aku tak kisah kot..tapi judging from the feedback dr penonton and undian, aku rasa Tomok akan sampai ke final..Kira tahun ni tahun gemilang family Tomok la..sbb for sure kakak dia si Isma dlm AF7 tu pun akan ke final..

aku ada terfikir satu entry untuk blog ni, tapi aku belum ada masa nk rangka kan isi dia, just dlm kepala aku cuma ada topic dia je..huhu..so kawan2, singgah la nanti..mana tau weekend ni aku dpt ilham nk menulis pasal entry tu pulak ke..huhuhu..


p/s: kenapa Shila OIAM2 nampak mcm makin berisi lak?banyak rezeki kot..huhuhu

Hugs and Kisses::













2 Comments:

Blogger Unknown said...

aku setuju ngan ko, aku rasa tomok punya performance semua same style je. semua just upbeatkan lagu, lepas tu nyanyi lompat lompat semua. so predictable. tp konsert tu aku paling suka suara nine lah lagu keroncong utk ana tu, pergh sedap.

9:54 PM  
Blogger ~Ee~ said...

Betul tu Alin, Tomok just good at upbeat song...

tapi mmg aku suka lagu ekroncong untuk Nine tu, just tak de climax je...

Thanx sbb singgah~~

10:56 PM  

Post a Comment

<< Home