^mY sToRy^

Being somebody means to be yourself::Life is much more complicated than that but I try hard to fulfill my own destiny::In the end, whatever happens "Life must go on"

Tuesday, March 08, 2005

::pErJaLaNaN 1::


Hati tuli,
Suram bertaut noda,
Kancah kelam itu aku selusuri,
Cari nikmat,cari indah,
Logamaya membutakan naluri,
Rasional pincang lagi

Bergentayangan,
Mimpi-mimpi berselang seli,
Kaca,permata minta ditafsir,
Nilai harga minta dibanding,
Tersentak,
Lalu terbungkam dalam alam hitam

Detik itu,
Jiwa mengarah keampunan,
Bayang dosa aku hindarkan,
Dalam bisik,rintihan restu ditadah,
Selusur cahaya menanti,
Menjemput aku berjalan kembali,
Mungkin pulang,
Atau cuma menumpang,
Untuk seketika lagi

Aku sedar,
Leka dan lalai masih bernyawa,
Walau sesal aku titip,
Biar takut aku redah,
Kekuatan belum milikku sepenuhnya,
Samar nista melambai,
Namun hati tetap tabah,
Yakin akan tiba saat,
Menjelangnya hijrah abadi.....

p/s: Something I wrote before

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

waaa...best ar sajak ko!!! aku paling suka part:

Selusur cahaya menanti,
Menjemput aku berjalan kembali,
Mungkin pulang,
Atau cuma menumpang,
Untuk seketika lagi

Aku sedar,
Leka dan lalai masih bernyawa,
Walau sesal aku titip,
Biar takut aku redah...
keep writing!!! akhir kata HiJrAh MeMaCu UmMaH!!! =p

10:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

waaa...best ar sajak ko!!! aku paling suka part:

Selusur cahaya menanti,
Menjemput aku berjalan kembali,
Mungkin pulang,
Atau cuma menumpang,
Untuk seketika lagi

Aku sedar,
Leka dan lalai masih bernyawa,
Walau sesal aku titip,
Biar takut aku redah...
keep writing!!! akhir kata HiJrAh MeMaCu UmMaH!!! =p

10:16 AM  
Blogger - H - said...

Hmm.... ntah kenapa akhir2 ni aku tgk byk org dh berubah. adakah ini maknanya aku kena berubah juga??? wei malaysian idol dh nk start,practice lg???

11:50 AM  

Post a Comment

<< Home