^mY sToRy^

Being somebody means to be yourself::Life is much more complicated than that but I try hard to fulfill my own destiny::In the end, whatever happens "Life must go on"

Sunday, March 27, 2005

^::mOm SaYs::^

Say of him what you like


But I know my child's failings


I do not love him because he is good


But because he is my child


How can you know how sweet he is


When all you do is measure the good and the bad


When I must punish him


He becomes even more a part of me


When I make him weep, I weep with him


I alone have a right to judge him


For only he who loves may chastise



Aku dapat sajak nih dalam citer Sepet (yup! everyone is talking about this movie nowadays!)..I really like sajak nih coz in certain ways I got to know what my mom's thought... Seriously, biler kiter kena marah ngan mak kan, kiter selalu cakap mak tak sayang kat kiter (or even worse, aku pernah igt aku anak angkat jer!hahahaha)So biler aku try faham maksud sebenar sajak nih, bole la faham sikit what your mom's thinking on daily basis( I guess so!)

Maybe kiter anggap remeh jer ngan sajak tuh, tapi kalo korang bole relatekan ngan life masing2, I believe that at certain part sajak tuh mesti ade kena mengena ngan kiter gak...Aku bukan la pakar sgt pasal sajak2 nih, tapi I have my own definition la kan..Citer Sepet tuh kan most of the part aku rasa mcm family matters jer...Different background of two families but both moms love their kid truly..They always think about the best in their child's life...

Bukan maksud nya sumer benda yg mak kiter suruh are good for us...That's why compromise is important..Certain time mak kiter betul and certain time mayb kiter betul kan?Tapi yang penting kiter tak melukakan hati mak kiter too much(aku dah berapa kali dah ek?adui la!)In the end, syurga di bawah telapak kaki ibu... Cuba check balik sajak tuh, ader part tuh kan shows how our moms' feeling when people say somethiing bad about us....Very deep meaning la sajak tuh..Enjoy ek?Nak komen pun bole.... Aku malas la nak review citer Sepet tuh sbb sumer org buat benda sama,buhsan lak nnt!Tapi overall citer tuh memang best..Every word, every scene can be related to us...Nicely done Yasmin Ahmad! Keep up the good work! kepada sesaper yg tak tgk lagi, cepat gi tgk! Rugi woi!

::hUg aNd KiSsEs::

3 Comments:

Blogger dueng said...

at last dia ni update jgk. anyway, rikku tu bdak utp jgk...bdak it/is batch jan...nama dia ija.

psl sajak tu, mmg ada byk sgt kaitan dgn kita. ntah arr...kekadang aku pernah gaduh dgn mak aku sampai berbangkit isu mak aku sayang akak aku lebih....gile berani aku persoalkan kasih sayang mak aku. kekadang orang cakap nak membetulkan mak bapak ni dgn bergaduh je...kekadang barulah derang paham kepala otak kita pikir camner.

tp dalam hati kita kenalah ada ruang untuk kita mintak maaf...yerlah..syurga tu dibawah tapak kaki ibu. mmg orang ckp tak baik wat mak kita menangis...tp bg aku kekadang patut jgk since kalau kita asyik dok senyap jer...kita jgk yang sengsara. dan untuk adik2 aku, mereka bertuah sebab ada aku yang sanggup bertengkar dgn mak aku dan derang akhirnya dpat benefit dari tu. jgk utk kakak2 aku. aku rela jadi mangsa asalkan mak aku boleh paham apa yang kami pikirkan....pastu la baru lah aku tgk mak aku selalu consider apa-apa keputusan yang dia nak buat since dia nak tahu anak-anak setuju tak...

aku kat sini bukanlah nak mengajar korang jadi kurang ajar sebab mak kita pun manusia jgk...ada jgk wat salah...kita sebagai anak bertanggungjawab membetulkan mak bapak kita. aku rasa ini cara aku dan ianya berkesan. tp bila aku salah...mak aku mmg hangin dgn aku cukup2...so fair and square la kan...mmg islam tak kasi korang gaduh tp ada ke cara lain nak tegur mak bapak kita? nak negotiate...mentah-mentah idea dan pandangan korang kena tolak...aku bercakap ni utk jenis mak bapak yang keras kepala sikit...mudah merajuk...dan bermacam-macam lagi. kalau mak bapak korang mmg open-minded, no hal lah....

begitulah komen aku terhadap isu ini...ingatlah naturally setiap mak bapak sayangkan anak mereka...jadi menjadi tanggungjawab kita plak untuk menyayangi derang laks...

12:20 PM  
Blogger - H - said...

i got nothin to say just.... tak habih2 ngan sepet... aku pun nk naik sepet nie... hahhahahaha.. sajo jer nk kasi komen.. ee bila ko nak kasi komen kt blog aku... hwhahahhahwa

4:41 PM  
Blogger e-what said...

hi... sorry x dpt join ko arituh.. sebabnya ada kenduri kat rumah aku hari weeken tuh..

ermm... my bloggy... simplebro.blogspot.com

ta!

4:05 PM  

Post a Comment

<< Home