^mY sToRy^

Being somebody means to be yourself::Life is much more complicated than that but I try hard to fulfill my own destiny::In the end, whatever happens "Life must go on"

Thursday, December 21, 2006

aRt aTtACk::

I just found out puisi yang aku tulis nih...Aku tulis on tissue paper masa 2nd year and aku takut aku akan hilang benda nih, so I put it here..Dengan harapan it will be here forever...hahahaha....

I don't know if this poem is good or not but it came sincerely from me at that time... so here goes:





YANG UNIVERSAL



Hati

Tidak dapat menipu

Mana bisa membisu

Cinta yang hadir ini

Bukan dalam keterpaksaan

Situasi memangkin rasa






Jiwa

Tidak mudah dicantas

Agak sukar menggalas

Beban gelojak asmara

Mungkin benar pendita lama

Dalam jiwa ada cinta

Tak terbendung dek masa





Cinta

Saat hadir membenam kewarasan

Panah arjuna memasung penilaian

Membukit saujana

Indah, Nikmat

Sedetik pula soal bertaut

Wajarkah?Sekarangkah?Diakah?





Kecamuk

Perlukah aku teruskan

Bagaimana?Mengapa?



Pena biru mungkin menemani

Warkah ungu mungkin melayari

Tiada siapa perlu tahu

Tiada siapa perlu malu

Andai tempoh itu

Tiba dan berdetik

Menjulang rasa

Rebah dan sedih pasti ada

Andai pelangi itu tidak muncul menjelma

Cuma satu

Yakin...Pasti..

Engkau layak mengalaminya

Ia universal....

4 Comments:

Blogger Budiey said...

Mmmm...

Jiwangnya!

11:16 AM  
Blogger Vernon Kedit said...

Thank you for linking me, Ee. Appreciate and value your support.

2:37 AM  
Blogger kuizrul said...

Not a bad poem.. Ada bakat :-)

12:01 PM  
Blogger ~Ee~ said...

Thanx Budiey..and Mr Manager...I enjoy reading ur blog...Keep up...

And Hadi...thanx for the compliment...Later aku buat puisi lagi..hahah

4:48 PM  

Post a Comment

<< Home